۱۳۹۰ دی ۲۲, پنجشنبه

التیماتوم کارگران و مردم سنندج برای آزادی کارگران زندانی

روز چهارشنبه 21 دیماه مردم سنندج، خانواده کارگران بازداشت شده، همراه با اعضای اتحادیه آزاد و دیگر فعالین کارگری همچون روزهای گذشته در مقابل دادگاه برای آزادی كارگران زندانی تجمع کردند. مردم معترض از صبح تا ساعت ٢ بعد ازظهر با حضور خود در مقابل دادگاه خواهان آزادی کارگران زندانی شدند٬ اما خبری از آوردن شریف ساعدپناه و مظفر صالح نیا به دادگاه نشد و به تجمع کنندگان اعلام شد كه پنجشنبه٬ جمعه و شنبه دادگاه تعطیل خواهد بود و در نتیجه روز یكشنبه آنها را به دادگاه خواهند آورد. در همین رابطه خانواده های این کارگران، اعضای اتحادیه و دیگر فعالین کارگری در شهر سنندج اعلام کرده اند چنانچه هفته آینده این دو کارگر زندانی آزاد نشوند اعتراضات خود را تشدید خواهند کرد.

بنا به خبری که اتحادیه آزاد کارگران منتشر کرده است، ماموران امنیتی رژیم در سنندج در بازرسی از منازل کارگران بازداشتی، بولتن خبری اتحادیه را بمثابه "سند جرم" می خواهند بعنوان بهانه ای برای بازداشت آنان علم کند.

قلدری رژیم در سنندج را باید با تجمعات گسترده و هر روزه سر جای خود نشاند. شریف و مظفر از فعالین شناخته شده و خوشنام در میان مردم هستند. نباید اجازه داد که نهادهای سرکوبگر رژیم با پاپوش دوزی و یا وثیقه و غیره، آنان را همچنان در بازداشت نگه دارند. تا آزادی این عزیزان نباید از پا نشست. در و دیوار شهر را با عکس کارگران زندانی باید پر کرد. کمیته های حمایت از کارگران زندانی را سازمان داد و تلاش کرد که تعداد هر چه بیشتری از مردم سنندج مطلع شوند و خود را برای تجمعات اعتراضی در هفته آینده آماده کنند. خانواده های کارگران، کارگران و جوانان، زنان و معلمان همه را باید مطلع کرد. میتوانیم رفقایمان را آزاد کنیم و مشت محکمی به دهان جنایتکاران اسلامی بزنیم.
شریف ساعد پناه، مظفر صالح نیا و سایر کارگران زندانی و کلیه زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قید وشرط آزاد شوند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
11 ژانویه 2012
21 دیماه 90

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر