۱۳۹۰ دی ۲۹, پنجشنبه

مردم سنندج مظفر صالح نيا و شريف ساعد پناه را آزاد کردند شیث امانی همچنان در زندان است

طبق اخبار دریافتی از سنندج امروز مظفر صالح نيا و شريف ساعد پنا هر کدام با قيد وثيقه ۸۰ میلیون تومان از زندان مرکزي سنندج آزاد شدند و به محض آزاد شدن در ميان حلقه محبت و استقبال گرم تجمع کنندگان که بيش از ۱۵۰ نفر بودند قرار گرفتند. تجمع کنندگان آنها را در آغوش گرفتند و تاج گل به گردنشان آويختند و آنها را گل باران کردند. خانواده ها و دوستان و همراهان اين دو فعال کارگري با پخش شيريني در ميان تجمع کنندگان و عابرین در خيابان همانجا در مقابل زندان مراسم با شکوهي به مناسبت آزادي اين دو فعال کارگري برگزار کردند. شور و شوق تجمع کنندگان همراه اين دو چهره محبوب مردم سنندج فضاي رزمنده ای را به نمایش گذاشته بود و بسياري از خوشحالي اشک شوق ميريختند.

همزمان که مردم اين دو فعال کارگري را در آغوش ميکشيدند تعدادي از جوانان با گرفتن عکس و فيلم اين صحنه هاي پر از مبارزه و جسارت را ثبت ميکردند. مردمي که از روز ۱۵ ديماه تا کنون هر روز با تجمع اعتراضي خود تمام وقت در مقابل زندان و دادگاه و حراست سپاه بودند و خواهان آزادي عزيزان خود شده بودند٬ امروز تلاش و مبارزه شان به نتيجه رسيد و با غرور به همديگر تبريک گفتند. زنده باد مردم مبارز و آزادیخواه سنندج.

کميته کردستان حزب ضمن تبريک اين پيروزي به خانواده های کارگران زندانی، به مردم سنندج و همه فعالين کارگري و انسانهاي آزاديخواهي که در اين مدت با تمام توان خود در اين تلاش شريک شدند درود ميفرستد. ما به مظفر صالح نيا و شريف ساعد پنا و خانواده هايشان تبريک ميگوييم و استقامت و پايداري آنها را ارج ميگذاريم. مردم سنندج اين بار هم نشان دادند که عليرغم فشار نيروهاي سرکوبگر کوتاه نيامدند و با عزم و اتحاد و باور به نیروی خود٬ ارگانهای حکومت را وادار به عقب نشيني و آزادی عزیزان خود کردند.

مردم سنندج٬ کارگران!
شما با مبارزه و اعتراض جسورانه و متحدانه خود توانستيد دو نفر از عزيزان خود را از زندان رها کنيد. اما شيث اماني همچنان در زندان است. شيث به جرم دفاع از حقوق خود و هم طقبه اي هايش قبلا به زندان محکوم شده بود که سپس اين حکم نقض شده بود. اکنون به جرم اينکه به بازداشت مظفر صالح نيا و شريف ساعد پناه اعتراض کرده است او را بازداشت و به زندان مرکزي سنندج برده اند. طبق گفته هاي مقامات قضايي رژيم اسلامي، شیث باید ۱۱۸ روز در زندان بماند.

شيث اماني يکي از رهبران و چهره هاي شناخته شده و محبوب کارگران و مردم سنندج است و جمهوري اسلامي ميخواهد با زنداني کردن او مانع ادامه اعتراض و نارضايتي مردم از شرايط فلاکت باري بشود که به جامعه تحميل کرده است. لازم است مردم و تشکلهاي کارگري و همه فعالين کارگري در يک اقدام متحدانه خواهان آزادي شيث و لغو همه پرونده سازيهاي تا کنوني و لغو وثیقه عليه فعالين کارگري و سایر زندانیان سیاسی بشوند.

شيث اماني و خانواده اش تا کنون در ميان حمايت و محبت مردم سنندج و همراهان و همکاران خود با افتخار در مقابل همه زورگويئيهاي رژيم ايستاده اند. اين حمايتها بايد وسيعتر و گسترده تر شود و تا آزادي شيث ادامه يابد. مبارزه مردم سنندج و نقش برجسته زنان آزاديخواه در اين مبارزه در روزهای گذشته بار دیگر نشان داد که مردم قادرند شیث و همه عزیزان زندانی خود را از دست شکنجه گران و سرکوبگران نجات بدهند.

زنده باد همبستگي مبارزاتي مردم سنندج!
سرنگون باد رژيم جمهوري اسلامي

کميته کردستان حزب کمونيست کارکري ايران
29 دیماه 1390، 19 ژانویه 2012

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر