۱۳۹۰ دی ۲۵, یکشنبه

کارگران و مردم سنندج با تجمع و امضای طومار خواهان آزادی کارگران زندانی شدند

بنا به خبر منتشر شده در سایت اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران بازنشسته کارخانه شاهو، کارگران اخراجی ریسندگی پرریس، نساجی کردستان، کارگران فلز کار و ساختمان و کارگران دست فروش سنندج هر کدام با امضای طوماری خواهان آزادی شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا شدند. بنا به این خبر جمع آوری این امضاها در میان کارگران سنندج ادامه دارد.

همچنین بنا به خبری که به کمیته کردستان حزب رسیده است در ادامه تجمعات هفته گذشته برای آزادی شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا در سنندج، روز یكشنبه 25 دیماه از ساعت نه و نیم صبح تا سه ونیم بعد ازظهر خانواده شریف ساعد پناه٬ مظفر صالح نیا و تعدادی از مردم شهر سنندج در مقابل ستاد خبری جمهموری اسلامی به تجمع خود ادامه دادند و خواهان آزادی بی قید و شرط كارگران زندانی شدند. با فشار خانواده ها و اعتراض مداوم آنان٬ نیروهای ستاد خبری مجبورشدند تقاضای نیروی كمكی كنند. نیروهای سركوبگر رژیم اول خواستند با تهدید به دستگیری تجمع كنندگان آنان را متفرق كنند اما در مقابل اعتراض یكپارچه و متحد تجمع كنندگان ناچار به عقب نشینی شده و مجبور شدند كه یكی از مسولین خود را به میان جمعیت بفرستند و قول دادند كه روز دوشنبه به آنها جواب قطعی خواهند داد. خانواده كارگران زندانی بعد از چندین ساعت تلاش و مقاومت در مقابل تهدید و فشار نیروهای سركوبگر رژیم در ساعت سه ونیم بعداز ظهر به تجمع خود خاتمه دادند٬ اما بار دیگر تاكید كردند كه تا آزادی فوری و بی قید و شرط آنها به تجمعات خود ادامه خواهند داد و روز دوشنبه نیز با نیروی بسیار بیشتری به اعتراض خود در مقابل ستاد خبری ادامه خواهند داد.

تجمع اعتراضی خود برای آزادی کارگران زندانی را میتوانیم گسترده تر کنیم. مسئولین نهادهای حکومت در سنندج را می توان و باید وادار به آزادی این عزیزان کرد. جا دارد مردم هر چه بیشتری در سنندج در کنار خانواده کارگران زندانی به تجمع آنان بپیوندند. با حضوری وسیع و گسترده می توان نهادهای سرکوبگر رژیم را وادار به عقب نشینی کرد. فعالین، تشکلهای کارگری و جوانان در امر سازماندهی و انجام ابتکارات مختلف در سطح شهر نقش تعیین کننده ای دارند. باید فضای عمومی را با نوشتن شعار " کارگر زندانی و زندانی سیاسی آزاد باید گردد"، بر در و دیوار در همه جا پر کرد. با ادامه امضای طومار، تشکیل کمیته دفاع از کارگران زندانی و دهها ابتکار دیگر از این نوع، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط شریف ساعد پناه، مظفر صالح نیا، همه كارگران زنداني و زندانيان سياسي شویم.


کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
٢٥ دي ٩٠، ١٥ ژانويه ٢٠١٢

لینک طومار برگرفته از سایت اتحادیه
http://www.etehadeh.com/?page=news&nid=2159

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر