۱۳۹۰ فروردین ۵, جمعه

مردم شهرهای کردستان عراق مصممانه به تجمعات خود ادامه میدهند

بعد از گذشت بیست روز از حرکت اعتراضی مردم مبارز و آزادیخواه شهر سلیمانیه، تا کنون احزاب حاکم بر کردستان عراق هیچگونه پاسخی به خواستهای مردم نداده اند و در این مدت توسط نیروهای سرکوبگر خود، با تیراندازی به مردم و کشته و زخمی نمودن بیش از ١٦٠ نفر از آنان، فشار بر روزنامه نویسان، فعالین سیاسی و اجتماعی، انفجار بمب صوتی در میان مردم و به آتش کشیدن چادر های تجمع کنندگان تلاش کرده اند به تجمعات اعتراضی و راهپیمایی های مردم در میدان آزادی و دیگر شهرهای کردستان خاتمه دهند اما تلاش هایشان شکست خورده و از این رویارویی درمانده تر و آبروباخته تر بیرون آمده اند.

احزاب ناسیونالیست و اسلامی رقیب در لباس اپوزیسیون، از حزب گوران (تغییر) گرفته تا دیگر جریانات ناسیونالیست و اسلامی نیز که اختلافشان با احزاب حاکم بر سر سهم خواهی در قدرت است، تلاش کردند بر موج حرکت مردم سوار شوند. جریانات اسلامی کوشیدند رنگ و لعاب جهاد بر آن بزنند و نماز جمعه برایش پهن کنند، ناسیونالیستهای قوم پرست دیگر نیز با نام دفاع از وطن و غیره به نوعی به یاری احزاب حاکم شتافتند اما مردم شهر سلیمانیه و دیگر شهرهای کردستان عراق در طول ٢٠ روز حرکت مستمر با شعار "نان، کار، آزادی"، مشروعیت احزاب حاکم را تماما زیر سوال بردند و فساد سیاسی، اقتصادی و اداری این حکومت را برای همگان عیان ساختند و با بلند کردن فریاد آزادیخواهانه و برابری طلبانه خود، اراجیف حکومت و احزاب و جریانات مذهبی، قومی و مرتجع را بر ملا ساختند. یکی دیگر از تلاشهای مذبوحانه احزاب ناسیونالیست حاکم بر کردستان عراق این بود که به بهانه سالگرد به قدرت رسیدن حکومتشان، بخشی از حامیان خود را جمع کردند تا معترضین میدان آزادی سلیمانیه را تحت فشار قرار دهند، اما این دسیسه نیز راه به جائی نبرد و مردم همچنان در میدان آزادی سلیمانیه و شهرهای دیگر کردستان به تجمعات خود ادامه می دهند و برخواسته های خود پای می فشارند. انجمن موقت میدان آزادی در سلیمانیه اعلام کرده است تا هنگامی که به خواسته های اعلام شده مردم رسیدگی نشود مردم میدان آزادی را ترک نخواهند کرد.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری بار دیگر به مردم مبارز و آزادیخواه شهر سلیمانیه و دیگر شهرهای کردستان عراق درود می فرستد و از حرکت آزادیخواهانه و خواست های بحق آنان قاطعانه حمامیت میکند. احزاب ناسیونالیست حاکم بر کردستان عراق بیست سال است فقر و تنگدستی غیر قابل وصفی را به مردم کردستان تحمیل کرده اند، دم و دستگاهی فاسد را بر مردم حاکم کرده اند و پاسخ مطالبات مردم را با گلوله و زندان و ترور و تهدید می دهند. این احزاب نه میخواهند و نه توانش را دارند که به خواستهای مردم رسیدگی کنند. مردم شهرهای کردستان عراق خواهان یک زندگی شاد، مرفه، آزاد، برابر و انسانی هستند و از حمایت گرم مردم کردستان ایران نیز برخوردارند. همینجا ما از همه مردم كردستان ایران و همه فعالین و آزادیخواهان میخواهیم كه مبارزات حق طلبانه مردم كردستان عراق را مورد حمایت خود قرار دهند و به هر شكلی كه میتوانند همبستگی خود را نشان بدهند.

زنده باد مبارزات مردم آزادیخواه شهرهای کردستان عراق

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری

١٣ مارس ٢٠١١، ٢٢ اسفند ١٣٨٩

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر