۱۳۹۰ فروردین ۱۰, چهارشنبه

اعتراض و مبارزه زنان در کردستان عراق شایسته بیشترین حمایتها است

بیش از یک ماه از اعتراض و مبارزه مردم آزادیخواه و برابری طلب مردم شهرهای کردستان عراق علیه احزاب ناسیونالیست حاکم بر کردستان عراق می گذرد. تجمعات و گردهمایی ها بویژه در میدان آزادی شهر سلیمانیه، تداوم دهنده طبش قلب این اعتراضات بوده است. مردم بستوه آمده از بیست سال حاکمیت سراپا فساد و چپاول احزاب حاکم، طی نزدیک به 40 روز از حرکت اعتراضی خود، بارها مورد حمله نیروهای مسلح این احزاب قرار گرفته اند و بیش از دویست نفر از آنان را کشته و زخمی کرده اند و امکانات تجمعشان را به آتش کشیده اند اما مردم شجاع و مبارز در شهرهای کردستان عراق لحظه ای از سیاست سرکوبگرانه احزاب حاکم بخود هراسی راه نداده و همچنان راسخ و استوار به تجمعات خود تا رسیدن به همه خواست ها و مطالباتشان ادامه می دهند.

آنچه که به حرکت اعتراضی مردم شهرهای کردستان عراق ویژگی خاصی بخشیده است، حضور گسترده زنان در این مبارزه است. بنا به اخبار و تصاویری که اخیرا منعکس شده است، زنان بویژه در شهر سلیمانیه نقش بسیار مهمی در ادامه حرکت آزادیخواهانه در کردستان برعهده داشته اند. حضور وسیع زنان آزادیخواه و برابری طلب در تجمعات میدان آزادی، گویای این حقیقت است که احزاب ناسیونالیست حاکم بر کردستان در طی بیست سال از حاکمیتشان، مداوما زنان را مورد تعرض سیاستها، سنت و افکار پوسیده خود قرار داده اند. قتلهای ناموسی، حمله به خانه های امن زنان، ادامه قوانین زن ستیز دوران رژیم بعث، فرهنگ عقب مانده ناسیونالیستی و عشیره ای احزاب حاکم، بیشترین حملات را علیه زنان صورت داده است. زنان مبارز و برابری طلب در کردستان عراق حق دارند که به بیست سال دست درازی به حق و حقوقشان اعتراض کنند، حق دارند و باید برای پایان دادن به سیاست احزاب حاکم و دوش بدوش مردان و یکبار برای همیشه زن ستیزی حاکمان ناسیونالیست کرد را از زندگی خود کنار بزنند.

کمیته کردستان حزب به همه زنان مبارز و برابری طلب کردستان عراق درود می فرستد و قدم بقدم از حرکت اعتراضی آنان حمایت می کند. مبارزه و حضور گسترده و چشمگیر زنان برابری طلب کردستان شایسته بیشترین حمایتها از سوی همه مردم بویژه مردم شهرهای کردستان ایران است. ما همینجا از همه مردم مبارز شهرهای کردستان ایران و همه سازمانها و جریانات سیاسی متعهد و انسانهای شرافتمند می خواهیم که از حرکت اعتراضی مردم کردستان عراق و مبارزه پرشور زنان حمایت کنند.

زنده و پیروز باد مبارزات آزادیخواهانه و برابری طلبانه زنان در کردستان عراق
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
25 مارس 2011
5 فروردین 90

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر