۱۳۹۰ فروردین ۵, جمعه

حمله وحشیانه نیروهای سرکوبگر طالبانی بارزانی به تجمع مردم در میدان آزادی سلیمانیه

ساعت دو بامداد روز ششم مارس نیروهای امنیتی احزاب حاکم بر کردستان عراق به مردم معترض در میدان آزادی شهر سلیمانیه كه در حال تحصن بودند حمله ور شده و بیش از 30 نفر را دستگیر کردند و تمامی چادرهای محل تجمع را به آتش کشیدند.

نیروهای سركوبگر احزاب حاكم وسایل موجود از جمله بلندگوها و امکانات دیگر تجمع کنندگان را بغارت بردند. نیروهای امنیتی بعد از حمله شب گذشته تلاش کردند آثار آتش زدن و غارت خود را پاک کنند تا روز بعد کسی متوجه وحشی گری آنان نشود.

روز یکشنبه 6 مارس 2011 برای هجده همین روز مردم آزادیخواه سلیمانیه با شعار "خفاشهای حکومتی نمی توانند ما را بترسانند"، به خیابانها آمدند و تجمع اعتراضی خود را از سر گرفتند. مردم معترض و آزادیخوه سلیمانیه در حمایت از اعتراض تجمع کنندگان، چادر در اختیار آنان گذاشتند تا بار دیگر محل تجمع را از نو بازسازی کنند. تا لحظه دریافت این خبر ساعت 3 بعداظهر به وقت عراق ده ها چادر در میدان آزادی برپا شده است. انجمن موقت معترضین میدان آزادی برای جبران خسارات شب گذشته به جمع آوری کمک مالی پرداخت تا با امکانات بیشتری این اعتراض و تجمع ادامه پیدا کند. لحظه به لحظه بر تعداد تجمع کنندگان افزوده می شود. امروز شمار زیادی از زنان آزادیخواه و برابری طلب به تجمع کنندگان میدان آزادی پیوستند.

بر روی چادرها در میدان آزادی این شعارها نصب شده است: "خفاش های حکومتی نمیتوانند ما را بترسانند"،"حزب مسلح نمی خواهیم٬ حکومت فساد نمی خواهیم"، "عمر حکومت به پایان رسیده است".

انجمن موقت میدا آزادی اعلام کرده است: "تا متحقق شدن خواستهایمان این تجمع و اعتراض مدنی در اشکال مختلف ازجمله مسدود کردن راههای اصلی به داخل شهر ادامه خواهد داشت.

لازم به توضیح است كه "آسایش سلیمانیه" (نیروی امنیتی سلیمانیه) وابسته به احزاب حاكم٬ با مشاهده عكس العمل قدرتمند مردم این شهر در مقابل سركوبگری دیشب آنها در حمله به تحصن كنندگان میدان آزادی٬ طی یك اطلاعیه اعلام كرده اند كه آنها خبر ندارند چه كسی به چادرهای میدان آزادی حمله كرده است و این حمله را به افراد ناشناس ربط داده اند. اما مردم سلیمانیه میدانند كه این نیروهای سركوبگر ملبس به لباسهای سیاه و صورت پوشیده كار نیروهای زبون آسایش سلیمانیه بوده است. این سیاست شناخته شده همه احزاب و دولتهای سركوبگر است٬ هنگامیكه در مقابل قدرت مردم ناتوان هستند حمله نیروهای تحت فرمان خود را به افراد ناشناس ربط میدهند.

کمیته کردستان حزب كمونیست كارگری ایران به تجمع کنندگان میدان آزادی و همه مردم آزادیخواه و برابری طلب شهر سلیمانیه درود میفرستد و از همه مردم شهرهای دیگر کردستان می خواهد که به این تجمع اعتراضی بپیوندند. پشتیبانی از خواست و مطالبات مردم شهرهای کردستان عراق وظیفه هر انسان آزاده و شرافتمندی است که نمی خواهد قلدری، چپاول و گندیدگی احزاب حاکم بر کردستان عراق را بپذیرد.

زنده باد مبارزات آزادیخواهانه مردم کردستان عراق

زنده باد آزادی٬ برابری و رفاه

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

6 مارس 2011

15 اسفند 89

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر