۱۳۹۰ فروردین ۵, جمعه

رژیم تصمیم به اعدام شیرکو معارفی در اول مه گرفت

دادگاه اسلامی سقز حکم اعدام شیرکو معارفی را تایید کرده و طبق تصمیم این دادگاه قرار است در روز ١١ اردیبهشت این حکم اجرا شود. بهمن معارفی (شیرکو معارفی) ٣١ ساله اهل بانه در تاریخ ١٠ آبان سال ٨٧ دستگیر و از آنزمان تا کنون در بازداشت اداره اطلاعات و زندان شهر سقز است و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و محاربه به اعدام محکوم شده است.

جنایتکاران اسلامی تنها به سرکوبهای خیابانی و نظامی کردن شهرها و شکنجه و تجاوز در زندانها اکتفا نکرده و تلاش می کنند با اعدام زندانیان، مردم را مرعوب کنند. تصمیم به اعدام آنهم در یازده اردیبهشت که کارگران و مردم به برپائی مراسم و تجمعات اعتراضی دست میزنند، هدف سیاسی رژیم از اعدام ها را بی پرده مقابل جامعه میگذارد. سال ٨٨ نیز که کارگران وسیعا به استقبال اول مه میرفتند، اول صبح دلارا دارابی را اعدام کردند تا با این اقدام جنایتکارانه به کارگران چنگ و دندان نشان دهند.

اما شش هفته پس از اعدام دلارا میلیونها نفر به خیابان ها ریختند و مبارزه برای سرنگونی حکومت اعدام و جنایت به اوج خود رسید.

تصمیم دادگاه سقز قبل از هرچیز فراخوانی به کارگران و مردم معترض است که با تمام قوا به اعدام شیرکو اعتراض کنند و خواهان لغو احکام سایر زندانیان و لغو مجازات اعدام بطور کلی شوند. هدف از اعدام ارعاب جامعه است و باید با چنان قدرتی به مقابله با آن برخاست که جنایتکاران خود مرعوب و مجبور به عقب نشینی شوند. عکس العمل سریع مردم سنندج در مقابل تصمیم رژیم به اعدام حبیب لطیفی نمونه ای از یک اقدام آگاهانه و انقلابی بود که رژیم را به عقب نشینی وادار کرد. سال قبل بدنبال گسترش اعدام، روز 23 اردیبهشت مردم کردستان دست به اعتصاب عمومی زدند و اینبار نیز باید با اقدامی در این سطح در مقابل این تصمیم جنایتکارانه عکس العمل نشان داد.

ما همه مردم آزادیخواه بانه و سایر مردم آزادیخواه، احزاب سیاسی و نهادهای مدافع حقوق انسان را فرا می خوانیم که با اعتراض خود و دست زدن به تجمعات اعتراضی اجازه ندهند جمهوری اسلامی دست به اعدام شیرکو بزند و با صدای بلند خواهان لغو مجازات اعدام و آزادی فوری کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی شوند
.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
٢٤ مارس ٢٠١١، ٤ فروردین ١٣٩٠

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر