۱۳۹۰ فروردین ۵, جمعه

شروع اعتصاب سراسری در کردستان عراق

بعد از گذشت17 روز از اعتراضات مردم شهرهای کردستان عراق، امروز پنجم مارس مردم آزادیخواه شهر سلیمانیه دست به اعتصاب عمومی زدند. انجمن موقت میدان آزادی اعلام کرده بود، "اگر به خواست های ما رسیدگی نشود فراخوان اعتتصاب عمومی می دهیم"، و صبح امروز 5/3/2011 مردم مبارز و آزادیخواه سلیمانیه اولین روزاعتصاب عمومی در این شهر را شروع کردند و با پافشاری بر خواست های بحق و انسانی خود، اعلام کرده اند که تا متحقق شدن خواستهایشان، میدان آزادی را ترک نخواهند کرد و به اعتراضات خود ادامه می دهند. همچنین در دفاع از اعتراضات مردم شهر سلیمانیه، مردم شهرهای دیگر کردستان از جمله رانیه، کویه، پینجوین و دوکان نیز با آمدن به خیابانها از اعتصاب عمومی استقبال کردند.

هنگامی که مردم شهر دوکان برای حمایت از اعتراضات شهر سلیمانیه به خیابان ها آمدند، با موج سرکوب نیروهای امنیتی رو به رو شدند. نیروهای سرکوب به طرف آنها تیر اندازی کردند و چندین نفر زخمی شدند اما مردم متفرق نشدند. تا ساعت5:30 بعدازظهر مردم در همه شهرها در خیابان ها حضور داشتند. دانشجویان دانشگاه سلیمانیه نیز با تجمع در مقابل دانشگاه ضمن حمایت از مردم شهر سلیمانیه به اعتراضات خود ادامه میدهند و از حضور در کلاس های درس خودداری کرده و اعلام کرده اند تا به خواست های ما و مردم رسیدگی نشود به اعتراظات خود ادامه خواهیم داد.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ضمن محکوم کردن اعمال ضد انسانی ماموران امنیتی احزاب حاکم در کردستان عراق، از اعتصاب سراسری مردم در شهرهای کردستان حمایت میکند و آنرا گام مهمی در پیشروی جنبش حق طلبانه مردم کردستان میداند. حزب از همگان می خواهد که از اعتصاب عمومی و اعتراضات مردم سلیمانیه و دیگر شهرهای کردستان عراق و خواست های آزادیخواهانه آنها حمایت کنند.


پیروز باد اعتصاب سراسری در شهرهای کردستان عراق

زنده باد همبستگی مبارزاتی مردم


کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

5 مارس 2011

14 اسفند 1389

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر