۱۳۹۰ فروردین ۵, جمعه

عقب نشینی حاکمان کردستان عراق و ادامه متحدانه تر اعتراضات مردم شهرهای کردستان

روزسه شنبه 15 مارس 2011 اعتراضات درشهر سلیمانیه و دیگر شهر های کردستان ادامه داشت. باگذشت 27 روز از اعتراضات مردم شهر سلیمانیه و دیگر شهرهای کردستان، رئیس هیئت وزیران (برهم صالح) بگونه ای فرمال به بخشی از مطالبات مردم پاسخ داده است .انجمن موقت میدان آزادی شهر سلیمانیه اطلاع داده است با وجود این که برهم صالح ادعا می کند که به مطالبات ما رسیدگی خواهد شد اما تا هنگامی که به خواسته های مردم معترض جواب عملی و رسمی از جانب حكومت داده نشود ما میدان آزادی را ترک نخواهیم وبه تجمعات و اعتراضات خود ادامه خواهیم داد.

این درحالی است که روز سه شنبه شهرهای دیگر کردستان از جمله سیدصادق، چمچمال، کویه و حلبجه در حمایت از اعتراضات مردم شهر سلیمانیه به خیابان ها آمدند.هنگامی که مردم شهر سید صادق ساعت 3بعد از ظهر سه شنبه درمیدان نالی تجمع کردند و به طرف فرمانداری شهر رفتند، از طرف نیروهای امنیتی با باتوم و چماق به جان مردم افتادند و تعدادی ازآنها زخمی شدند. نیروهای امنیتی خبرنگاران را هم مورد ضرب و شتم قرار دادند و تعدادی از آنان را زخمی کردند. چند نفر را هم دستگیر کردند که بعدا با قید ضمانت آزاد شدند. مردم شهر چمچمال بر سرمزار "گرمیان" کودک جانباخته 12 ساله كه با شلیك افراد مسلح حكومت كشته شد، تجمع کردند ودرعین حال ازاعتراضات مردم سلیمانیه حمایت کردند.

نیروهای امنیتی شهر اربیل راهای ورود به شهر اربیل رامسدود کرده اند و از ورود شهروندان شهر سلیمانیه و شهرهای دیگر به اربیل جلوگری میکنند برای اینکه بتونند راحت تر تجمعات احتمالی مردم را سرکوب کنند. همچنین روز سه شنبه استاندار و رئیس انجمن استانداری شهر کرک استعفا دادند.

مردم مبارز و آزدیخواه شهرهای کردستان عراق، عقب نشینی نیم بند احزاب حاکم در مقابل اراده محکم و استوار شما و همچنین در مقابل خواست و مطالبات برحقتان گامی در جهت پیروزی شما است. به قدرت خود باور داشته باشید و اتحاد و همبستگی سراسری خود را گسترش دهید. احزاب حاکم بر کردستان عراق باید پاسخگویی همه خواستهای شما باشند. احزاب حاکم بر کردستان عراق باید تحت فشار اعتراضات شما بدون فوت وقت به تامین هر چه سریعتر و عملی خواستهای مطرح شده جامه عمل بپوشانند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

15 مارس 2011

24 اسفتد 89

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر