۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۳, دوشنبه

دستگیر شدگان اول مه باید فورا و بی قید و شرط آزاد شوند

اطلاعیه شماره 8 روز جهانی کارگر

دستگیر شدگان اول مه باید فورا و بی قید و شرط آزاد شوند

قبلا اطلاع دادیم که صبح روز اول مه صدیق کریمی و فایق کیخسروی از مسئولین اتحادیه آزاد کارگران دستگیر شدند. بدنبال این دستگیری خانواده های آنها برای پیگیری وضعیت دستگیری و زندانی کردن این دو نفر به جلو اداره اطلاعات رفتند و تعدادی از خانواده های کارگری هم برای حمایت به آنها ملحق شدند. به گفته اطلاعات قرار بود روز 12 اردیبهشت صدیق کریمی و فایق کیخسروی را دادگاهی کنند که دادگاهی نکردند.

شب 11 اردیبهشت خانواده صدیق کریمی و فایق کیخسروی به طرف اطلاعات رفتند تا از مسئولین اطلاعات درمورد وضعیت عزیزان خود سوال کنند اما با برخورد توهین آمیز و غیرانسانی مامورین اطلاعات مواجه شدند. لازم به ذکر است که روز صبح 12 اردیبهشت برادر فایق کیخسروی نیز پس از اعتراض شدید به نحوه برخورد ماموران اطلاعات با خانواده ها و پیگیری وضع برادرش، ماموران اطلاعات او را به داخل اطلاعات برده و بشدت کتک زده و سپس او را آزاد کردند. همچنین عصر 11 اردیبهشت قبل از برگزاری مراسم یکی دیگر از اعضای هیئت مدیره اتحادیه به اسم سعید کرمی توسط اطلاعات مورد بازخواست قرار گرفت و پس از بازجویی آزاد شد. اما روز بعد صبح 12 اردیبهشت دوباره به اطلاعات فراخوانده شد. صبح 12 اردیبهشت فواد شباکی فر نیز که در روز جهانی کارگر دستگیر شده بود به دادگاه برده شد و مورد بازجویی قرار گرفت و سپس او را به اداره اطلاعات بردند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ضمن محکوم کردن جمهوری اسلامی کلیه کارگران و خانواده های آنها و مردم مبارز سنندج را فرامیخواند که برای آزادی کارگران زندانی دست به اعتراض بزنند و با حضور گسترده در مقابل دادگاه، خواهان آزادی فوری دستگیر شدگان بشوند.

آزادی بدون قید و شرط کارگران زندانی و کلیه زندانیان سیاسی، یکی از خواستهای مهم کارگران در بیانیه های روز جهانی کارگر است. این خواست نیازمند پشتیبانی بخشهای مختلف مردم است.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد انقلاب انسانی برای حکومت انسانی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
2 مه 2010، 12 اردیبهشت 1388

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر