۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۳, دوشنبه

اول مه در شهرهای سقز و بانه

گزارش شماره 7 از اول مه در شهرهای سقز و بانه

اول مه در شهرهای سقز و بانه


در سقز حداقل دو تجمع و راهپیمائی به مناسبت اول مه برپا شد. گزارش یکی از فعالین حزب از یکی از این مراسم ها را اینجا میخوانید:
با تعدادی از کارگران و فعالین کارگری ابتدا به میدان کار روزانه این شهر که کارگران برای کار هرروز در آنجا تجمع میکنند رفتیم. در آنجا یکی ازفعالین کارگری از شرکت دخانیات این شهر سخنرانی کرد و بدنبال آن با راهپیمایی به طرف میدان عقاب، سه راهی جامعه، میدان 22 بهمن، چهار راه آزادی حرکت کردیم. در حالیکه لباس شخصیها دور و نزدیک همراهیمان میکردند و تنهایمان نمیگذاشتند. فضای شهر بسیار نظامی بود انگار کارگران و فعالین هر کدام با مسلسل بیرون آمده بودند. در نهایت ما با شور و شادی به راهپیمائی خود پایان دادیم اما نیروهای سرکوب با سرافکندگی به لانه هایشان رفتند.

مراسم دیگری در ارتقاعات کوه جاقل که تفریحگاه مردم سقز است برپا شد. به گزارش کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری، صبح روز اول مه جمع کثیری از زنان و مردان کارگر برای گرامیداشت روز کارگر از ساعت پنج و نیم صبح در بالای کوه جاقل تجمع کردند و مراسمی به مناسبت روز جهانی کارگر برگزار کردند. در این مراسم ابتدا به احترام جانباختگان راه آزادی طبقه کارگر یک دقیقه سکوت اعلام شد و با قطعه شعری سکوت شکسته شد. سپس محمود صالحی در مورد روز جهانی کارگر سخنانی ایراد کرد و به دنبال آن شعر و مقاله ای توسط دو نفر از حاضرین قرائت شد. سپس مطلبی از طرف یکی از دانشجویان شرکت کننده و در انتها قطعنامه تشکل های کارگری قرائت شد.

بانه: روز ١١ ارديبهشت در شهر بانه مراسمی به مناسبت روز جهانی کارگر با حضور دهها نفر از فعالین کارگری وخانواده های آنها در مسیر جاده سورین در ۲ کیلومتری اين شهر برگزار شد. در این مراسم که سه ساعت به طول انجامید، به احترام جانبا ختگان يك دقيقه سكوت شد و سپس برنامه های متنوعی ارائه گردید. از جمله نامه فرزاد كمانگر به معلمان و مطلبی به نام شرايط زنان كارگر توسط دو نفر از شرکت کنندگان قرائت شد و در انتها قطعنامه اول ماه مه تشکل های کارگری در ایران بمناسبت اول مه خوانده شد که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد انقلاب انسانی برای حکومت انسانی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
2 مه 2010، 12 اردیبهشت 1388

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر