۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۳, دوشنبه

طینن"زنده باد روز جهانی کارگر" در سنندج!

طینن"زنده باد روز جهانی کارگر" در سنندج!
گزارش خبرنگار حزب از برگزاری مراسم اول مه در سنندج

امروز یازده اردیبهشت، اول ماه مه در شهر سنندج علیرغم حکومت نظامی حکومت اسلامی دو مراسم به مناسبت روز جهانی کارگر برگزار شد. اینجا عین گزارش خبرنگار حزب کمونیست کارگری را ملاحظه میکنید و جزئیات بیشتر در مورد اول مه سنندج و سایر شهرهای کردستان را بعدا به اطلاع خواهیم رساند.

"در ساعت ٥ عصر کارگران و خانواده هایشان در دسته های بزرگی در نقاط مختلفی جمع شدند. پلیس از ساعت ٣ عصر تمام شهر را بصورت حکومت نظامی در آورده بود. لباس شخصی ها در تمام شهر و بازارهای شهر بودند. و به چند نفر بیشتر اجازه جمع شدن نمیدادند. با عابرین برخورد میکردند. در چند مورد کارگران به هم ملحق شدند تا تظاهرات را شروع کنند که لباس شخصی ها و پلیس سریعا به محل میرسیدند و جمعیت را متفرق میکردند. در این کشاکش ها یک نفر در بازار مجاور پاساژ حامی توسط لباس شخصی دستگیر شد. عوامل انتظامی به تعدادی از فعالین که آنها را میشناختند هشدار شدید میدادند. ساعت شش و ده دقیقه همگی در خیابان نمکی جلوی رستوران صدف جمع شدیم و به یکباره پلاکاردها را بلند کردیم. در جلو صف زنان پلاکارد بدست گرفتند و شروع کردیم به شعار دادن. "زنده باد کارگر، زنده باد روز جهانی کارگر"، "زنده باد اتحاد کارگری" و به طرف سه راه خیابان نمکی براه افتادیم. در میان راه لباس شخصی ها وحشیانه همراه با نیروی انتظامی حمله کردند و پلاکاردها را گرفتند و شروع به کتک زدن کردند که کارگران نیز مقاومت کردند. ولی سرانجام جمعیت را پراکنده کردند.

در شروع مراسم همه شروع به کف زدن کردند. سوت میزدیم و یکباره گفتیم زنده باد زور جهانی کارگر. با شروع مراسم تمام سرکوبگران جمهوری اسلامی به خیابان نمکی هجوم آورند و سه راه نمیکی بسته شد. با اینهمه جمعیت خیلی زیاد شد. لباس شخصی ها به چند زن حمله کردند که زنان جانانه مقاومت کردند. اما به زور پلاکاردها را گرفتند. در همین حین یک بار نیز چند تیر شلیک کردند. فکر کنم به کسی نخورد. تا آنجایی که متوجه شدم کسی اینجا دستگیر نشد. به جز همان یکنفر در بازار سرای حامی. حالت جنگ و گریز بود تعقیب میکردند اما کارگران دوباره پلاکاردها را بلند کرده و شعار میدادند. لباس شخصی های تمام میدان انقلاب خیابان نمکی و فردوسی و آزادی را کاملا احاطه کرده بودندد. به میان مردم آمدند تا افراد را شناسایی کنند. در ضمن در جریان تظاهرات امروز قطعنامه ده تشکل کارگری در مورد اول مه پخش شد.

همچنین مراسم دیگر اول مه در سنندج برگزار شد. امروز صبح در ساعت یازده و نیم جمعی از فعالین کارگری در خیابان نمکی کوچه میوه فروشان سنندج دست به تجمع زده و پلاکاردهایی را بر افراشتند. به مناسبت روز جهانی کارگر قطعنامه ای را خوانده و شعارهای زنده باد اول مه روز جهانی کارگر داده شد. مردم نیز دور آنها حلقه زده و شرکت کنندگان در مراسم پلاکاردهایی داشتند که نوشته شده بود رفقای در بندمان را آزاد کنید، زنده باد زور جهانی کارگر. و مراسم با تشویق حضار به پایان رسید.

لازم به یادآوری است که از دیشب سازمان اطلاعات سنندج با فعالین کارگری و تمامی اعضای هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران تماس گرفته و آنها را تحت فشار گذاشته که مراسمی گرفته نشود. و از آنها با تهدید و فشار تعهد گرفته که در مراسم شرکت نکنند. همینطور آنها را تحت فشار گذاشته که مکان و زمان برگزرای مراسم را بگویند . امروز صبح نیز به تعدادی دیگر زنگ زدند و با فشار و تهدید آنها را به اطلاعات کشاندند. همچنین صبح امروز نیروهای انتظامی صدیق کریمی و فایق کیخسروی از اعضای هیات مدیره اتحادیه را اطلاعات بازداشت کردند. صبح زود به در خانه صدیق کریمی رفته بودند..."

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران به کارگران و مردم سنندج سرخ و همه کسانی که در برپایی مراسم اول مه در شهرهای مختلف سهیم بودند دورود میفرستد و خواهان آزادی فوری همه دستگیر شدگان است. اول ماه مه امسال بیش از هر سال وحشت و نگرانی از چهره سران جمهوری اسلامی پیدا بود و بیش از هر وقتی توجه توده های وسیع مردم به مبارزه انقلابی و رهایی بخش طبقه کارگر جلب شد.

زنده باد اول ماه مه
سرنگون باد جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران (اول مه 2010، 11 اردیبهشت 1389)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر