۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۳, پنجشنبه

اطلاعيه شماره ٢، مردم پيرانشهر در کردستان به استقبال اعتصاب عمومي رفتند

اطلاعيه شماره ٢، مردم پيرانشهر در کردستان به استقبال اعتصاب عمومي رفتند
چهارشنبه ، 22 ارديبهشت 1389 ، 13:38 آخرین اطلاعیه ها - علیه اعدام
طبق گزارش رسیده به کميته کردستان حزب کمونيست کارگري درچند روز اخیر نیروهای رژیم مرز پیرانشهربه عراق را بسته اند. از آنجائیکه قرار است گمرک مرزي اين منطقه به شهرستان محمدیار منتقل شود و بازارچه های مرزی را هم که محل کسب و کار بخش زيادي از مردم اين منطقه بوده بسته شود٬ مردم و خصوصا جوانان شهر در پی این اقدام و در اعتراض به اعدامهای اخیر بشدت خشمگين شده و برای اعتصاب و اعتراض خود را آماده کرده اند.


در طی این چند روز گذشته مشخصا بعد از خبر اعدام 5 فعال سياسي از جمله فرزاد کمانگر٬ جوانان راهها و جاده هاي عبور و مرور و رفت و آمد به پيرانشهر را مسدود کرده اند.

مردم از سه روز قبل جاده پیرانشهر- نقده را با کانتینر بسته اند و پرتوی نماینده رژيم اسلامی در مجلس در اين شهر که به مردم قول داده بود همه چیز مطابق میل آنان پیش خواهد رفت٬ بشدت از طرف جوانان شهر کتک خورد است.



خبر اعدام 5 فعال سیاسی٬ در روز يکشنبه گذشته٬ مردم و جوانان را بسيار عصبي و خشمگين کرده است. در سه روزه اخیر مردم وسيعا در مقابل مقامات و مسئولين رژيم قرار گرفته و بارها با آنها درگير شده اند. در اعتراض به تصميم رژيم براي انتقال محل گمرک و اعدامهاي اخير از سه روز قبل بسیاری از مغاره ها و بازارها در حالت تعطیلی کامل و نیمه تعطیل به سر ميبرند.



در پي اين اقدام مردم و تعداد زیادی از مغازه داران و افراد دیگر به اطلاعات فراخوانده شده اند که چرا دست به اعتصاب زده اند. نیروهای امنیتی نیز در سطح شهر پخش شده اند و از بلندگوهای مسجد مردم و جوانان را به آرامش دعوت کرده اند و گفته اند که برای جلوگیری از خون و خونریزی آرام باشند و فضا را متشنج نکنند.



در دل اين اعتراض و نارضايتي٬ جمعي از جوانان شهر تراکتی در فراخوان به اعتصاب عمومی 23 اردیبهشت در سطح شهر پخش کرده اند.



کميته کردستان حزب کمونيست کارگري ايران

12مه 2010



کپي اطلاعيه اي که در پيرانشهر پخش و توزيع شده است به قرار زير است:



نه به اعدام ، نه به جمهوری اسلامی

بیش از سه دهه کشتار ،جنایت ،اعدام، تبعیض و حق خوری

بیش از سه دهه مبارزه ، رودرویی و تلاش برای ساختن دنیای بهتر و اکنون در آستانه به مقصد رسیدن صف عظیم جنبش سرنگونی و حق طلبانه مردم شریف و آزادیخواه ضمن محکوم کردن اعدام 5 تن دیگر از رهروان راه آزادی و برابری و ابراز خشم و انزجار خود همه انسانهای مبارز را نه تنها در شهرهای کردستان بلکه در همه ایران و هرجا که قلبی برای یکسانی و آزادی می تپد به پیوستن به صف اعتراضی و خشمگین این جنبش علیه رژیم جنایتکار و ضد بشری جمهوری اسلامی فرا میخوانیم و ضمن ابراز همدردی با خانواده همه زندانیان و خصوصاً جانباختگان خواستهای فوری و بی قید و شرط مردم را بدین گونه اعلام میداریم

1-آزادی هرچه سریعتر همه زندانیان سیاسی

2-لغو حکم اعدام و شکنجه

3-لغو هرگونه قوانین تبعیض آمیز قومی، مذهبی، جنسیتی و غیره

4-کوتاه شدن دست مذهب از آموزش و پرورش و همه نهادهای جمعی

5- برسمیت شناختن 19 اردیبهشت به عنوان روز معلم جهت گرامیداشت یاد فرزاد کمانگر و همه معلمین دربند





بستن مغازه ها و تعطیل کردن مدارس و ادارات و آمدن به خیابانها و جمع شدن در میادین اصلی شهر به اعتصاب عمومی 23 اردیبهشت بپیوندید.



زنده باد آزادی و برابری

جمعیت جوانان آزادیخواه پیرانشهر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر