۱۳۸۸ دی ۲۴, پنجشنبه

دستفروشان و مردم مبارز سنندج تهاجم ماموران رژیم را ناکام گذاشتند

بنا به گزارش رسیده به کميته کردستان حزب روز چهارشنبه 23 دیماه ساعت 9 صبح ماموران شهرداری سنندج به دستور شهردار به دستفروشان خیابان انقلاب حمله کردند. این دستور شهرداری تنها شامل حال دستفروشان نبود بلکه مغازه دارانی که بخشي از وسایل خود را در جلو مغازه هایشان چیده بودند نیز مورد تهاجم قرار گرفتند. دستفروشان و مغازه داران نیز با ماموران شهرداری درگیر شدند. ماموران شهرداری که توانایی مقابله با آنها را نداشتند رفتند و با تعدادی از ماموران نیروي انتظامی برگشتند.

مردم حاضر در محل بلافاصله به کمک دستفروشان آمدند و به ماموران حمله کرده و آنان را عقب راندند. ماموران نیروی انتظامی از آنجا که یارای مقابله با مردم و دستفروشان را نداشتند، ناچار به دور شدن از محل شدند. این مزدوران برای سومین بار با گارد ویژه به محل آمدند.

نیروهای سرکوبگران این بار تلاش کردند با دستگیری چند نفر وضعیت را به نفع خود تغییر دهند اما با حمایت بيشتری از جانب مردم در پشتیبانی از دستفروشان روبرو شدند٬ که منجر به آزاد شدن دستگیر شدگان گردید. در این اثنا مردم حاضر در محل مزدوران سرکوبگر رژیم را هو کردند و آنها نیز ناچار به ترک محل شدند. این درگیری تا ساعت یازده صبح و به مدت دو ساعت ادامه یافت که با شکست و عقب نشیني مزدوران سرکوبگر گارد ویژه و نیروی انتظامی پایان یافت.



کمیته کردستان حزب به دستفروشان و مردم مبارز شهر سنندج درود می فرستد و این اقدام جسورانه آنان را ارج می نهد. مردم نباید اجازه هیچ گونه دست درازی و ایجاد مزاحمت از سوی مقامات و نهادهای حکومتي به حریم کار و زندگی مردم زحمتکش را بدهند .

نباید اجازه داد که این جانیان بیش از این زندگی مردم را به نیستی بکشانند. کمیته کردستان حزب از همه مردم مبارز و شرافتمند سنندج و دیگر شهرهای کردستان می خواهد که همگام با اعتراضات و مبارزات مردم سراسر کشور در مقابل هر گونه زورگويي مزدوران حکومت دست در دست هم، متحد و یکپارچه بایستاند و پاسخ محکم و دندان شکنی به ماموران و جانیان حکومت بدهند



سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامي

زنده باد همبستگی مبارزاتی مردم آزادیخواه

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری

24 دي 88 - 14 ژانیه 2010

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر