۱۳۸۸ دی ۲۴, پنجشنبه

بازداشت و زندانی کردن فعالین کارگری را محکوم می کنیم


بنا بر خبری که از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران منتشرشد، روز دوشنبه 21 دیماه تعدادی از ماموران لباس شخصی به همراه تعدادی از نیروهای امنیتی در ساعت پنج و نیم صبح با دو خودرو به درب منزل شریف ساعد پناه مراجعه کرده و با ایجاد رعب و وحشت در میان خانواده وی، چهار نفر از ماموران لباس شخصی و نیروی انتظامی وارد منزل شخصی شریف ساعد پناه شده و به بهانه اجرای جریمه نقدی وی، منزل شریف ساعد پناه را زیر و رو می کنند و اعلام می نمایند که برای بازداشت شریف وارد منزل شده اند. شریف ساعد پناه عضو هیئت مدیره اتحادیه آزاد كارگران ايران، عصر روز سه شنبه 22 دی ماه توسط دو نفر مامور لباس شخصی در میدان بسیج شهر سنندج بازداشت و روانه بازداشت گاه گردید. اين فعال كارگري شب گذشته را در بازداشت گاه بود و ( چهارشنبه 23 دی) او را به دادگاه برده و سپس به زندان مرکزی سنندج منتقل نمودند.



یورش شبانه و سپس بازداشت و دستگیری فعالین کارگری توسط ماموران حکومت عملی جنایتکارانه و ضد بشری است. دلیل واهی و پوچ عوامل رژیم مبنی بر جریمه نقدی وی، تنها در قاموس یک رژیم ارتجاعی و عقب مانده مثل جمهوری اسلامی می گنجد. لازم به ذکر است که شریف ساعد پناه یکی از نمایندگان منتخب کارگران اخراجی كارخانه پرریس سنندج است که تاکنون مراجع مربوطه دولتي اقدامی در جهت اجرای حکم بازگشت به کار آنها بعمل نیاورده اند.

كارگران كارخانه پرريس عليرغم حكم بازگشت به كار٬ همچنان با مخالفت كارفرما مواجه شده و نتوانسته اند به سر كار بازگردند. در شرايطي كه خانواده های کارگران اخراجی کارخانه پرریس در شرایط سخت و دشواری بسر می برند٬ يكي از نمايندگان آنها شريف ساعدپناه را هم بازداشت و روانه زندان كرده اند.



كارگران٬ مردم آزاده!

در چند هفته گذشته تا كنون چندين مورد فعالين و رهبران كارگري سنندج و ديگر شهرهاي كردستان تحت تعقيب٬ بازداشت و روانه زندان شده اند. اين موج تعرض بيشرمانه جمهوري اسلامي را بايد سد كرد.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری حمله به منزل شریف ساعد پناه، بازداشت و زندانی کردن وی و دیگر فعالین کارگری را بشدت محکوم می کند و از مردم سنندج و تمامی کارگران و انسانهای شرافتمند می خواهد که نسبت به این عمل وحشیانه و ضد بشری حکومت اسلامی بطور متحد و یکپارچه اعتراض کنند و خواهان آزادي همه فعالين كارگري و تمام زندانيان سياسي شوند.



کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری

24 دی 88 - 14 ژانویه 2010

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر