۱۳۸۸ اسفند ۱۸, سه‌شنبه

در مرکز شهر سنندج، مراسم بزرگداشت هشت مارس روز جهانی زن

سنندج سرخ با مراسم های متعدد به استقبال هشت مارس رفت و امروز با برگزاری یک مراسم بزرگ در مرکز شهر سنندج ، شور و شوق فراوانی را در میان مردم سنندج و فعالین مدافع حقوق زنان ایجاد کرد.

امروز سه شنبه ۱۸ اسفند، سومین مراسم هشت مارس توسط مردم سنندج در مرکز شهر سنندج برگزار شد. ساعت چهار و نیم بعد از ظهر در میدان بازار سنندج در مقابل بازار فریدونی مراسم باشکوهی با شعار زنده باد روز جهانی زن آغاز شد.
در این مراسم تعداد زیادی از فعالین مدافع حقوق زن و فعالین کارگری و صدها نفر از مردم سنندج حضور داشتند. مراسم در شلوغ ترین نقطه شهر شروع شد و صدها نفر ناظر و شاهد این برنامه بزرگ دفاع از حقوق و حرمت انسانی زنان بودند. خبر برگزاری این مراسم به سرعت در شهر پیچید و مردم به همدیگر برگزاری این مراسم را تبریک میگفتند.
این مراسم با پلاکاردهای بزرگ و دهها شعار بزرگ و کوچک در دفاع از حقوق زنان تزئین شده بود.
مدافعین حقوق زنان، در میان هلهله و شور و شوق بسیار زیاد، قطعنامه ای را در دفاع از حقوق زنان قرائت کرده و مردم زیادی که برای خرید نوروزی در بازار بودند، با پیوستن به این مراسم ابعاد آنرا گسترده تر کردند. مردم حاضر در این بازار بسرعت راهها را بسته و با تشویق همگان به پیوستن به مراسم ابعاد آنرا وسیعتر کردند. این مراسم در شرایطی برگزار شد که حکومت اسلامی از ترس حضور و تجمع مردم در هشت مارس، نیروهای سرکوبگرش را به نقاط مختلف شهرگسیل کرده و به نوعی حکومت نظامی در شهر اعلام کرده بود.
مردم سنندج که سنت برگزاری هشت مارس را دارند، و همیشه در صف اول برگزاری هشت مارس های بزرگ در زیر خفقان و سرکوب حکومت زن ستیز اسلامی ایستاده بودند، این بارهم تو دهنی محکمی به جنایتکاران اسلامی زدند. مزدوران و سرکوبگران امکان هیچ دخالت و تحرکی را نیافتند. مراسم در فضایی بسیار شاد و پرشور همراه با کف زدنهای ممتد حاضرین به پایان رسید. لازم به توضیح است که امسال علیرغم ایجاد فضای نظامی و اعمال فشار به فعالین جنبش زنان و جنبش کارگری در شهرهای مختلف کردستان مراسم های بزرگ و کوچک بسیاری برپا شده است.

طبق اخباری كه تا كنون به دست ما رسیده است در شهرهای مهاباد و سقز و سنندج مراسمهایی به این مناسبت برگزار شده است. كه اخبارتعدای از آنها را منتشر کرده ایم. طبق آخرین اخباری که به دست ما رسیده است در همه شهرهای کردستان دهها مراسم بزرگ و وکوچک در جمع های خانوادگی و یا در مراکز کار و فعالیت مردم برگزار شده است. در همه این برنامه ها در مورد روز جهانی زن، تاریخچه این روز و مبارزات زنان در ایران بر علیه قوانین اسلامی و خشونت های اجتماعی و خانوادگی و راهها مقابله با آن بحث شده است.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران به همه مردم آزادیخواه و برابری طلب در کردستان درود میفرستد. ما دست همه کسانیکه در شرایط سرکوب و خفقان وحشیانه حکومت اسلامی هشت مارس را گرامی داشته و صدای اعتراض خود علیه آپارتاید جنسی را منعکس کردند، به گرمی میفشاریم. با مبارزات گسترده و با همبستگی و اتحاد میتوان و باید حکومت اسلامی را سرنگون کرد. مبارزه علیه زن ستیزی اسلامی یکی از سنگرهای مهم مبارزه ما برای رسیدن به آزادی و برابری است.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
۹ مارس ۲۰۱۰

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر