۱۳۸۸ اسفند ۱۷, دوشنبه

دومین مراسم روز جهانی زن در سنندج

دومین مراسم روز جهانی زن در سنندج
در این مراسم 15 نفر از تجمع کنندگان دستگیر شدند
برای آزادی دستگیر شدگان به میدان بیائیم

سنندج:
روز دوشنبه 17 اسفند روز جهانی زن، ساعت 3 بعداظهر جمعیتی مرکب از زنان و مردان و مدافعین حقوق زن با در دست داشتن پلاکارد و دست نوشته هایی به مناسبت روز جهانی زن در پارک سپیدار شهر سنندج تجمع کردند. هر لحظه بر جمعیت حاضر در پارک افزوده میشد. نیروی انتظامی رژیم با مشاهده جمعیت در پارک سپیدار به قصد برهم زدن تجمع خواستند وارد پارک بشوند که با اعتراض مردم بویژه زنان در پارک روبرو شدند.
بعد از مقاومتهایی که زنان در برابر نیروی انتظامی انجام دادند، نیروهای انتظامی چند تن از زنان را با زور به داخل خودروهای خود بردند. همزمان ماموران لباس شخصی مشغول کنترل محل تجمع بودند تا از ملحق شدن مردم و ورود به داخل پارک جلوگیری کنند. در ساعت 3:40 دقیقه چندین ماشین نیروی انتظامی برای برهم زدن تجمع مردم وارد پارک شدند و محوطه پارک را از حضور مردم تخلیه کردند و به مردم هشدار می دادند که متفرق شوند و از ادامه تجمع خودداری کنند.
جمعیت با بلند کردن پوستر و پلاکاردهایی که در دست داشتند به طرف میدان آزادی دست به راهپیمایی زدند و شعار می دادند، "زندانی سیاسی آزادباید گردد" و خواهان آزادی شیرین علم هولی از زندان شدند. در این لحظه نیروهای لباس شخصی و انتظامی تعدادی از زنان و مردان را دستگیر و با پاشیدن اسپری بر روی جمعیت و همچنین پاشیدن اسپری بر روی شعار و دست نوشته ها به مردم حمله ور شدند. اما مردم باز هم بر می گشتند و با بلند کردن شعار و پوسترها و با فریاد "زندانی سیاسی آزاد باید گردد" به حرکت خود ادامه می دادند.
در ساعت 4 بعد از ظهرتمام خیابانهای وکیل و میدان آزادی پر از ماموران رژیم شد و همه خیابانهای منتهی به این قسمت را بستند. در ساعت 4:30 دقیقه تعدادی از مردم دوباره به خیابان آزادی برگشتند و تجمع کردن که نیروهای انتظامی به این تحمع نیز حمله کردند و چند نفر دیگر را دستگیر کردند. بنا به گزارشی که به کمیته کردستان حزب رسیده است نیروهای انتظامی 15 نفر از تجمع کنندگان را دستگیر و با خود برده اند.

سنندج:
بنا به خبر دیگری که به کمیته کردستان حزب رسیده است روز یکشنبه 16 اسفند ساعت 6 بعداظهر ماموران لباس شخصی در خیابان فردوسی سنندج ناگهان به دو دختر حمله کرده و آنها را دستگیر کردند که با مقاومت آن دو دختر روبرو شدند اما ماموران به زور آنها را به داخل خودرو نیروی انتظامی بردند. مردم حاضر در محل شروع به هو کردن ماموران نیروی انتظامی کردند که بلافاصله خیابان شلوغ شد و مردم دست به اعتراض زدند. خیابان به مدت نیم ساعت شلوغ شد. خیابان فردوسی منتهی به میدان آزادی بسته شد و لباس شخصی ها به طرف مردم هجوم بردند و مردم نیز با آنها درگیر شدند. علیرغم اینکه خیابان پر از نیروی انتظامی بود اما توان کنترل اوضاع را نداشتند. نیروهای مزدور رژیم بعد از تلاش زیادی کنترل را بدست گرفتند و آن دو دختر را با خود بردند.
************
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری به شرکت کنندگان و دست اندرکاران مراسم روز جهانی زن در پارک سپیدار درود میفرستد. لازم به یاد آوری است که دیروز 16 اسفند مراسم دیگری در محله بعثت سنندج برگذارشد. همچین مراسمهای دیگری قبلا در مهاباد و سقز به مناسبت روز جهانی زن برپا شده بود. ما روز جهانی زن را به همه این عزیزان و به همه زنان تحت ستم تبریک می گویم. ما شهامت و جسارت شما زنان و مردان برابری طلب را ارج مینهیم و از همه شما عزیزان دعوت میکنیم که با صفی متحد و یکپارچه برای آزادی همه دستگیر شدگان به میدان بیاییم. مزدوران حکومت طی روزهای شانزده و هفده اسفند تا کنون بیش از 15 نفر را دستگیر کرده اند. باید برای آزادی دستگیر شدگان متحدانه اقدام کنیم. با تجمع در مقابل زندان و نهادهای سرکوبگر رژیم خواهان آزادی زندانیان سیاسی و همه دستگیر شده گان اخیر شویم.

زنده باد 8 مارس روز جهانی زن
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری
17 اسفند 88 – 8 مارس 2010

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر