۱۳۹۰ بهمن ۲۹, شنبه

دستگیری دهها نفر از اعضای گروه کوهنوردی توسط سرکوبگران رژیم در سنندج

بنا به خبر دریافتی از سنندج، ماموران رژیم اسلامی روز جمعه 28 بهمن ماه به روستای حسن آباد در حومه سنندج هجوم برده و نزدیک به 30 نفر از اعضای زن و مرد گروه کوهنوردی "چل چمه" (چهل چشمه) که در نزدیک این روستا تجمع کرده بودند را دستگیر می کنند. بنا به این خبر دادگاه رژیم در سنندج قرار بود امروز شنبه 29 دیماه آنها را دادگاهی کند اما این دادگاه برگزار نشد و برای دستگیرشدگان پرونده تشکیل دادند و قاضی دادگاه نیزحکم تمدید بازداشت را صادر کرده است. بدنبال دستگیری کوهنوردان گروه چهل چشمه، خانواده های آنان دست به تجمع اعتراضی برای آزادی عزیزانشان زده اند.

نهادهای رژیم در سنندج با تجاوز آشکار به ابتدایی ترین امور ورزشی و سرگرمی جوانان حتی تاب تحمل تجمع یک گروه کوهنورد را ندارد. پرونده سازی و محاکمه این گروه توسط رژیم باید توسط مردم مبارز و آزادیخواه سنندج و دیگر شهرها پاسخ محکم و دندان شکنی بگیرد. نباید گذاشت جوانان کوهنورد دستگیر شده در بازداشت بمانند. ما خانواده ها و بستگان و همه مردم شهر می توانیم و باید دست به وسیعترین اعتراض علیه این عمل ضد انسانی اوباشان رژیم بزنیم.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری این عمل سرکوبگرانه رژیم را محکوم می کند و از همه مردم در سنندج می خواهد که برای آزادی این گروه در مقابل دادگاه و بازداشتگاه دستگیرشدگان دست به تجمع اعتراضی بزنند. تجربه تجمع اعتراضی مردم و تشکلهای کارگری برای آزادی فعالین کارگری و دهها تجربه دیگر از این نوع، سالهاست به الگویی از شیوه مبارزه موثر مردم سنندج تبدیل شده است. اینبار نیز باید وسیعا به میدان آمد و با برپایی تجمعات گسترده و اعتراضی خود، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط اعضای گروه کوهنوردی چهل چشمه، کارگران زندانی و همه زندانیان سیاسی شد.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
29 بهمن 90
18 فوریه 2012

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر